• 1 از 1 رای

عناصر مشترک در یک طرح توجیهی چیست؟

عناصر مشترک در یک طرح توجیهی چیست؟

February 01 2024

عناصر مشترک در یک طرح توجیهی چیست؟

برخی از رایج ترین عناصر در بسیاری از طرح های توجیهی به شرح زیر هستند:

معرفی متقاضی: این بخش شرکت را معرفی می‌کند و بیانیه مأموریت آن را به همراه اطلاعات مرتبط در مورد رهبری،  مدیران، سهامداران و مکان‌های شرکت ارائه می‌کند.

محصولات و خدمات: در این قسمت، شرکت باید محصولات و خدماتی را که ارائه می دهد را شرح دهد. این بخش شامل جزئیات قیمت، عمر محصول و مزایای منحصر به فرد برای مصرف کننده است. سایر عواملی که می توانند در این بخش وارد شوند عبارتند از: فرآیندهای تولید و ساخت، هرگونه حق ثبت اختراع مربوطه که ممکن است شرکت داشته باشد و همچنین فناوری اختصاصی. اطلاعات مربوط به تحقیق و توسعه (R&D) نیز می تواند در اینجا گنجانده شود.

تجزیه و تحلیل بازار: یک شرکت باید کنترل خوبی بر وضعیت فعلی صنعت خود و رقابت موجود داشته باشد. این بخش باید توضیح دهد که شرکت در کجا قرار می گیرد، چه نوع مشتریانی را می خواهد هدف قرار دهد و چقدر ممکن است گرفتن سهم بازار از شرکت های فعلی آسان یا دشوار باشد.

سرفصل های تشکیل دهنده یک طرح توجیهی

استراتژی بازاریابی: این بخش می تواند نحوه برنامه ریزی شرکت برای جذب و حفظ مشتریان، از جمله هرگونه کمپین تبلیغاتی و بازاریابی پیش بینی شده را شرح دهد. همچنین باید کانال یا کانال های توزیعی را که برای رساندن محصولات یا خدمات خود به مصرف کنندگان استفاده می کند، توضیح دهد.

 پیش‌بینی‌های مالی: کسب‌وکارهای تاسیس‌شده می‌توانند شامل صورت‌های مالی، ترازنامه‌ها و سایر اطلاعات مالی مرتبط باشند. کسب و کارهای جدید می توانند اهداف و برآوردهای مالی را برای چند سال اول ارائه دهند. طرح توجیهی ممکن است شامل هر گونه درخواست بودجه ای باشد .

*توصیه: بهترین طرح‌های تجاری، طرح‌های عمومی نیستند که از قالب‌هایی که به راحتی قابل دسترسی هستند ایجاد شده‌اند. هدف یک شرکت باید جلب خوانندگان با طرحی باشد که منحصر به فرد بودن و پتانسیل موفقیت آن را نشان دهد.

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.