• 4 از 2 رای

ارزش افزوده

ارزش افزوده

February 26 2022

ارزش افزوده

توسط آدام هیز

به روز شده در 28 اکتبر 2020

بررسی شده توسط مارگارت جیمز

ارزش افزوده چیست؟

اصطلاح "ارزش افزوده" بهبود اقتصادی را توصیف می کند که یک شرکت محصولات یا خدمات خود را قبل از ارائه آنها به مشتریان ارائه می دهد. ارزش افزوده به توضیح اینکه چرا شرکت ها می توانند کالاها یا خدمات خود را بیشتر از هزینه تولیدشان بفروشند کمک می کند. افزودن ارزش به محصولات و خدمات بسیار مهم است زیرا به مصرف کنندگان انگیزه ای برای خرید می دهد و در نتیجه درآمد و سود شرکت را افزایش می دهد.

بنابراین ارزش افزوده می‌تواند در مواردی اعمال شود که یک شرکت محصولی را در نظر می‌گیرد که ممکن است همگن در نظر گرفته شود - و تفاوت‌های کمی با محصولات رقیب داشته باشد و ویژگی یا افزونه‌ای را به مشتریان بالقوه ارائه می‌کند که درک بیشتری از آن به او می‌دهد. افزودن یک نام تجاری به یک محصول عمومی می تواند به اندازه تولید چیزی جدید یا به روشی که هیچ کس قبلاً به آن فکر نکرده است ارزشمند باشد.

نکات کلیدی

  • ارزش افزوده، ویژگی های اضافی یا ارزش اقتصادی است که یک شرکت قبل از ارائه محصولات و خدمات به مشتریان، به آنها اضافه می کند.
  • افزودن ارزش به یک محصول یا خدمات به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند، که می تواند درآمد و سود را افزایش دهد.
  • ارزش افزوده در واقع تفاوت بین قیمت محصول برای مصرف کنندگان و هزینه تولید آن است.
  • ارزش را می توان به چندین روش مختلف اضافه کرد، مانند افزودن نام تجاری به یک محصول عمومی یا مونتاژ یک محصول به روشی نوآورانه.

درک ارزش افزوده

ارزش افزوده تفاوت بین قیمت یک محصول یا خدمات و هزینه تولید آن است. قیمت بر اساس آنچه مشتریان مایل به پرداخت هستند بر اساس ارزش درک شده آنها تعیین می شود. ارزش به روش های مختلف اضافه یا ایجاد می شود.

اینها ممکن است شامل ویژگی‌های اضافی یا ویژه‌ای باشد که توسط یک شرکت یا تولیدکننده برای افزایش ارزش یک محصول یا خدمات اضافه شده است. بنابراین افزودن ارزش می تواند قیمت محصول را که مصرف کنندگان مایل به پرداخت آن هستند افزایش دهد. به عنوان مثال، ارائه یک سال پشتیبانی فنی رایگان در یک رایانه جدید یک ویژگی ارزش افزوده خواهد بود. افراد همچنین می توانند به خدماتی که انجام می دهند ارزش بیافزایند، مانند آوردن مهارت های پیشرفته به نیروی کار.

اکنون مصرف کنندگان در صورت تمایل به طیف وسیعی از محصولات و خدمات دسترسی دارند. در نتیجه، شرکت‌ها دائماً در تلاش برای یافتن مزیت‌های رقابتی نسبت به یکدیگر هستند.

به عنوان مثال، شرکت Bose با موفقیت تمرکز خود را از تولید بلندگوها به ارائه یک "تجربه صدا" تغییر داده است، یا زمانی که یک خودروی BMW از خط مونتاژ خارج می شود، به دلیل شهرتش با قیمت بسیار بالاتری نسبت به هزینه تولید به فروش می رسد. برای عملکرد عالی، مهندسی آلمانی و قطعات با کیفیت. در اینجا، مزیت اضافی از طریق ارزش نمادین هر نام تجاری و سالها پالایش ایجاد شده است.

ارزش افزوده در اقتصاد

سهم صنعت خصوصی یا بخش دولتی در تولید ناخالص داخلی کلی (GDP) ارزش افزوده یک صنعت است که به عنوان تولید ناخالص داخلی به صنعت نیز شناخته می شود. اگر تمام مراحل تولید در داخل مرزهای یک کشور اتفاق افتاده باشد، کل ارزش افزوده در تمام مراحل همان چیزی است که در تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود. کل ارزش افزوده قیمت بازار محصول یا خدمات نهایی است و فقط تولید در یک بازه زمانی مشخص را در نظر می گیرد. این مبنایی است که مالیات بر ارزش افزوده (VAT) محاسبه می شود، یک سیستم مالیاتی که در اروپا رایج است.

اقتصاددانان از این طریق می توانند تعیین کنند که یک صنعت چقدر به تولید ناخالص داخلی یک کشور کمک می کند. ارزش افزوده در یک صنعت به تفاوت بین درآمد کل یک صنعت و هزینه کل نهاده ها - مجموع نیروی کار، مواد و خدمات - خریداری شده از سایر مشاغل در یک دوره گزارش اشاره دارد.

کل درآمد یا خروجی صنعت شامل فروش و سایر درآمدهای عملیاتی، مالیات بر کالا و تغییر موجودی است. نهاده هایی که می توان از سایر شرکت ها برای تولید محصول نهایی خریداری کرد شامل مواد خام، کالاهای نیمه تمام، انرژی و خدمات است.

نکته: ارزش افزوده اقتصادی - که به آن سود اقتصادی یا EVA نیز گفته می شود - ارزشی است که یک تجارت از سرمایه سرمایه گذاری شده خود ایجاد می کند.

ارزش افزوده در بازاریابی

شرکت هایی که برندهای قوی می سازند فقط با اضافه کردن لوگوی خود به محصول، ارزش خود را افزایش می دهند. نایکی می تواند کفش ها را با قیمتی بسیار بالاتر از برخی از رقبای خود بفروشد، حتی اگر هزینه های تولید آنها مشابه باشد. به این دلیل که برند نایکی و لوگوی آن، که بر روی لباس‌های کالج‌های برتر و تیم‌های ورزشی حرفه‌ای ظاهر می‌شود، نشان‌دهنده کیفیتی است که ورزشکاران نخبه از آن لذت می‌برند.

به طور مشابه، خریداران خودروهای لوکس که یک BMW یا مرسدس بنز را برای خرید در نظر می گیرند، به دلیل شهرت نام تجاری و برنامه های تعمیر و نگهداری مداومی که شرکت ها ارائه می دهند، مایلند قیمت بالایی برای وسایل نقلیه خود بپردازند.

آمازون با بازپرداخت خودکار خدمات ضعیف، حمل و نقل رایگان و تضمین قیمت اقلام از قبل سفارش داده شده، نیرویی در بخش خرده فروشی الکترونیکی بوده است. مصرف کنندگان آنقدر به خدمات آن عادت کرده اند که حاضرند برای عضویت آمازون پرایم هزینه ای بپردازند، زیرا برای گردش رایگان دو روزه سفارش ها ارزش قائل هستند.

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.